Wel of géén gebruik maken van Maillijsten? | Indenty-data

Maillijst

Wel of geen gebruik maken van een maillijst?

Het gebruik van maillijsten, juist wel of niet?

De meningen zijn verdeeld wanneer het gaat om het inkopen van maillijsten, de voorstanders zeggen dat een maillijst een goedkope manier is om een grote groep mensen te bereiken. De tegenstanders hebben geen bezwaren tegen maillijsten, echter moeten deze door het bedrijf zelf opgebouwd zijn.

Aan beide kanten zit een kern van waarheid. De kosten per conversie voor e-mail marketing liggen lager dan bij bijvoorbeeld Google Ads en Social Media adverteren. Echter gaat er 4% van het Online Marketing budget naar e-mail marketing terwijl er 49% gaat naar Zoekmachine adverteren. (Bron: Alchemy Worx)

Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)
In het verleden zijn organisaties te onzorgvuldig omgegaan met persoonsgegevens, wat het vertrouwen van de consument geschaad heeft. Onder “persoonsgegevens” worden zowel gegevens verstaan die direct herleidbaar zijn naar een individu (zoals e-mail- of IP adressen). In essentie is de AVG bedoeld om de rechten en vrijheden van Europese burgers te beschermen.  Dit betekent dat wanneer u persoonlijke data wilt gebruiken (zoals een maillijst):
– er altijd inzicht moet zijn in welke data u bezit
– er toestemming per individu is.
– de data niet oneindig bewaard mag worden zonder reden.
– de data goed beveiligd is.
Lees hier meer over de AVG >

Niet tevreden met de huidige maillijst?
Een snelle manier om uw maillijst te laten groeien is om gebruik te maken van een weggevertje: in ruil voor het inschrijven op de maillijst of nieuwsbrief, krijgt de persoon bijvoorbeeld korting op de eerstvolgende bestelling, is de verzending gratis, of krijgen ze unieke aanbiedingen.

Een andere slimme manier is het uitnodigen van het bestaande netwerk. Nodig uw netwerk regelmatig opnieuw uit, bijvoorbeeld 1 of 2 keer per jaar. Dit kan bijvoorbeeld via social media, of als opt-in op uw website.

Natuurlijk zijn er ook alternatieven voor het gebruiken van een maillijst:
– Telefonische acquisitie. Dit komt het dichtst in de buurt van een maillijst, hier spreken we namelijk ook van een hoog conversie percentage en lage kosten. Lees hier meer over de bellijsten van Indenty.
– Zoekmachine marketing. De kosten per conversie bij Google Ads ligt vaak hoger dan bij maillijsten, echter wanneer dit gecombineerd wordt met de juiste data kunnen dalen de kosten per conversie aanzienlijk. Bekijk hier hoe wij Google Ads optimaliseren met Data.

 

Geïnteresseerd?

Mail ons, neem contact op via het contactformulier of laat uw vragen telefonisch beantwoorden door één van onze partner managers!

+31 (0)53 850 71 00 ›

Indenty RapportageIndenty